A magyar reklámipar elfelejtett magyarul
A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) által vizsgált reklámok több mint negyede nem felelt meg a nyelvvédelmi szabályoknak.
„A nyelvvédelmi szabályok betartása és ellenőrzése kiemelt fontosságú ügy. Ezek alapján a magyar nyelven kiadott sajtótermékekben, magyar nyelvű rádió- és televízióműsorokban, valamint szabadtéri reklámhordozókon megjelenő gazdasági reklámok szövegének – beleértve a jelmondatot is – magyar nyelven kell szerepelnie. Kivételt ez alól csak a vállalkozás neve, megjelölése és az árujelző jelent” – tájékoztatott hétfőn a fogyasztóvédelmi hatóság. Eszerint az üzletekben és kirakatokban elhelyezett, a fogyasztók tájékoztatását szolgáló közleményeket is magyar nyelven kell megjeleníteni. A gazdasági reklámokhoz hasonlóan ez a követelmény is teljesíthető úgy, hogy az idegen nyelvű szöveg mellett annak magyar megfelelője is szerepel, ugyanolyan jól olvasható módon és legalább azonos méretben.
A fogyasztóvédelmi hatóság szerint a 357 ellenőrzésükből 117 terjedt ki a magyar nyelv védelmét szolgáló előírások betartására. A reklámok 26 százaléka volt kifogásolható e körben, kiemelten a szabadtéri reklámhordozók, a kirakatok és az újságok, magazinok tekintetében tártak fel jogsértést a kormányhivatali munkatársak. Kirívó eset, hogy az egyik népszerű gyorsétteremlánc minden egységében kizárólag angol nyelven tüntette fel mind a választékot, mind az egyéb fogyasztói tájékoztatásokat, mely vállalkozással szemben eljárások indultak.
Az NKFH szakmai irányítása alatt álló kormányhivatalok ezen felül az általános reklámszabályok betartását is vizsgálták, kiemelten az erőszakos, a személyes vagy a közbiztonságot veszélyeztető magatartásra ösztönző reklámokat. A nyelvvédelmi ellenőrzésekhez képest kedvezőbb eredmények születtek, a vizsgált 240 reklám mindössze 2 százaléka nem felelt meg az előírásoknak – derül ki az NKFH közleményéből.
Fico utánanézne a liberálisokhoz guruló fontoknak
A szlovák parlamentnek is foglalkoznia kellene azzal a gyanúval, hogy Nagy-Britannia a liberálisok javára befolyásolta a legutóbbi szlovák parlamenti választásokat…
Ennyiért bérelhetünk most lakást
A KSH-ingatlan.com lakbérindex júliusi adatai szerint a felsőoktatási ponthatárok kihirdetéséhez köthető főszezonhoz képest mérsékelt drágulás történt a bérleti piacon, országosan…
Brüsszel az ukránoknak adná a gazdák pénzét
Az Európai Unió új költségvetése kevesebbet fordítana az agrár- és kohéziós támogatásra, viszont többet Ukrajnára, hiteltörlesztésre és a brüsszeli bürokraták…
Miről ismerhető fel a pszichopata politikus?
Az ellenzéki hazugságok ellen a digitális térben kell harcolni, mert a politika átköltözött a világhálóra – hangoztatta Bayer Zsolt publicista…
Szijjártó: Brüsszel meghiúsítaná az alaszkai békecsúcsot
Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter az orosz miniszterelnök-helyettessel, Denisz Manturovval egyeztetett a közelgő amerikai–orosz csúcstalálkozóról.
Ezért ment szembe Orbán az uniós fősodorral
„Adjunk esélyt a békének!” – írja Orbán Viktor miniszterelnök a Facebookon azzal kapcsolatban, hogy nem támogatta azt a nyilatkozatot, amelyet…
Ők manipulálják a magyar közvéleményt
A magyarországi közvélemény-kutató cégek egy része bizonyíthatóan külföldi megrendelésre dolgozik – figyelmeztet a magyar Szuverenitásvédelmi Hivatal a hétfőn közzétett elemzésében.
Orbán Balázs: a magyar ellenzék is háborúpárti
Orbán Viktor politikájának lényege, hogy a nagy civilizációs sorskérdésekben nemzeti egységet kell létrehozni, különben el fognak bennünket söpörni a nálunk…
A magyar reklámipar elfelejtett magyarul
A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) által vizsgált reklámok több mint negyede nem felelt meg a nyelvvédelmi szabályoknak.