Zöld délibáb: az elektromos autók mögötti valóság
A klímatudatos jövő egyik legfényesebbre polírozott szimbóluma az elektromos autó. Csillogó reklámok és politikai kampányok hirdetik: az elektromos autó maga a megváltás. De ha lehántjuk róla a marketingréteget, kirajzolódik egy másik, jóval sötétebb valóság.
Vegyük csak a svéd példát: az ország két kilométeres elektromos autópályát épített, amely menet közben tölti a járműveket, és 2045-re háromezer kilométernyi ilyen utat szeretnének. „Látványos, futurisztikus – de valóban zöld? Az igazság az, hogy az elektromos autók valójában nem a bolygó megmentését szolgálják, hanem a zöld kapitalizmus legnagyobb illúzióját” – figyelmeztet legújabb, az American Thinker portálon megjelent elemző írásában Mark Keenan, aki korábban az ENSZ technikai szakértőjeként dolgozott.
A „zéró kibocsátás” jelszava Keenan szerint már a kezdetektől félrevezető. Egy elektromos autó gyártása ugyanis óriási környezeti terhet jelent. Egyetlen Tesla Model Y akkumulátorához mintegy 12 tonna lítiumércet, 5 tonna kobaltércet, 3 tonna nikkelt és 12 tonna rezet kell kibányászni – mindez több mint 250 tonna föld megmozgatásával jár. A bányászatot hatalmas, dízelüzemű gépek végzik. Ebből lesz aztán a „zéró emissziós” autó.
A lítium- és kobaltbányák Kínában és Kongóban súlyos levegő-, víz- és talajszennyezést hagynak maguk után. Gyakran gyerekek dolgoznak bennük, miközben a fejlett világ a „tiszta jövőt” ünnepli. Az elektromos autók akkumulátorainak előállítása és újrahasznosítása hatalmas energiaigényű, miközben az áram, amellyel ezeket töltjük, döntően még mindig fosszilis forrásból származik. A valóság: az elektromos autó szénlábnyoma gyakran nagyobb, mint egy modern dízelé.
Az elektromos autó tehát nem megváltás, hanem egy drága, politikailag motivált illúzió. A vásárló nem a bolygót menti meg, hanem részesévé válik a „zöld” üzleti modellnek, amelyben a profit az igazi üzemanyag. Miközben a világ a „szén-dioxid-krízisről” vitázik, a valódi környezeti pusztítás csendben zajlik a bányákban és az ipari hulladékmezőkön. A „zöld” mozgalom mára a modern tömegmanipuláció egyik legsikeresebb példája lett: moralizáló kampányok, hamis tudományos konszenzus és jól csomagolt kereskedelmi érdekek elegye. Az elektromos autó nem az emberiség diadala a természet fölött, hanem a természet árán elért marketinggyőzelem. Ha tényleg a bolygót akarjuk megóvni, először a zöld máz mögé kell néznünk, és feltenni a kérdést: ki nyer igazán ezen az „elektromos forradalmon”?
Zöld délibáb: az elektromos autók mögötti valóság
A klímatudatos jövő egyik legfényesebbre polírozott szimbóluma az elektromos autó. Csillogó reklámok és politikai kampányok hirdetik: az elektromos autó maga…
Orbán szerint a budapesti békecsúcs nem került le a napirendről
Európában is pontosan tudják, hogy a békecsúcs nem került le a napirendről, az időpontja kétséges, de hogy lesz, afelől nincs…
A napelemes rendszerek már 14 ezer családnál üzemelnek
A Napenergia plusz programban nyertes 21 ezer családból 14 ezernél már üzemelnek a modern napelemes rendszerek – közölte a magyar…
Orbán: Magyarország nem akar háborúba menni, és nem is fog
Magyarországnak van világháborús tapasztalata, ezért nem akar háborúba menni, és nem is fog – jelentette ki Orbán Viktor miniszterelnök Brüsszelben,…
Orbán: ma két választásunk maradt, háború vagy béke
Megint két választásunk maradt: '56-ban szabadság vagy szolgasors, ma háború vagy béke – mondta Orbán Viktor miniszterelnök az 1956-os forradalom…
Fricz Tamás: sorsdöntő az idei Békemenet
Sorsdöntő az idei Békemenet, az elsőhöz hasonlítható, amikor az emberek azt érezték, hogy meg kell védeni az ország függetlenségét –…
A lengyel kormány a magyar családokat fenyegeti
A háborús pszichózis foglyul ejtette a lengyel kormány elméjét – írta Orbán Viktor miniszterelnök a Facebookon.
Amerika is szállíthat fűtőelemeket a paksi atomerőműbe
A magyar kormány az orosz beszállítói kapcsolatok megtartása mellett megkezdi az egyeztetéseket az amerikai nukleáris fűtőelemek vásárlásáról is a bővülő…





















