Egyes üzletláncok a péksüteménnyel is „csalnak”, veszélyben a cukorbetegek
Újabb versenyfelügyeleti eljárásokat indított a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) három élelmiszer-kiskereskedelmi láncnál is, a fogyasztói jelzések alapján megfogalmazott gyanú szerint a Spar, az ALDI és a Tesco vélhetően megtévesztő kereskedelemi kommunikációt folytat egyes „teljes kiőrlésűként” hirdetett termékeivel kapcsolatban – közölte a GVH.
Emlékeztetnek: február 12-én a Lidl 186 millió forintos bírságot kapott, mert a cég négy, „teljes kiőrlésűként” hirdetett termékével kapcsolatban megtévesztette a fogyasztókat. Magyarországon több mint egymillióan élnek cukorbetegséggel, számukra rendkívül lényeges, hogy milyen alapanyagokból készülő péksüteményeket fogyasztanak. A GVH az eljárás lezárását követően fogyasztói jelzések alapján panaszeljárások keretében vizsgálja további piaci szereplők „teljes kiőrlésű” termékekkel kapcsolatos tájékoztatási, illetve kereskedelmi gyakorlatát.
A panaszeljárások következményeként most három versenyfelügyeleti eljárást indított a GVH: a Spar Magyarország Kereskedelmi Kft.-vel (Spar), az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt.-vel (Aldi) és a TESCO-GLOBAL Áruházak Zrt.-vel (Tesco) szemben. A GVH mindhárom élelmiszer-kiskereskedelmi cég esetében észlelte, hogy egyes „teljes kiőrlésű” jelzővel forgalmazott, helyben sütött pékáruikkal kapcsolatos kereskedelmi kommunikációjukban, illetve önmagában ezen termékek elnevezésével valószínűsíthetően megtévesztő kereskedelmi gyakorlatot folytatnak. A gyanú szerint a cégek azt a téves benyomást keltik a fogyasztókban a termékek összetétele, mint lényeges jellemző tekintetében, hogy azok túlnyomó részben teljes kiőrlésű liszttel készültek – írták.
A versenyfelügyeleti eljárások megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozások a jogsértést elkövették. Az eljárások lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható.
Az ügy kapcsán a GVH arra hívja fel a vállalkozások figyelmét, hogy a kereskedelmi kommunikációjuk kialakítása során figyelmemmel kell lenniük arra, hogy a fogyasztók miként fogják értelmezni üzenetüket, és nem várhatják el a fogyasztóktól, hogy az állítások valóságtartalmának utánajárjanak – közölték.
Orosz gyógyszerekkel tömi magát egész Európa
Miközben az Európai Unió vezetői Oroszország „elszigeteléséért” küzdenek, és mindent megtesznek Moszkva gyengítéséért, az EU lakossága egyre több orosz gyógyszert…
Az őrület a legenyhébb kifejezés arra, ami Brüsszelben zajlik
Az őrület a legenyhébb kifejezés arra, hogy miközben bebizonyosodott az, hogy Ukrajnában egy háborús maffia, egy korrupt államhatalmi rendszer működik,…
Orbán: Brüsszel bele fog tolni mindenkit a háborúba
Ahhoz, hogy győzni tudjunk, mindenkire szükségünk lesz – jelentette ki Orbán Viktor miniszterelnök szerdán Vácrátóton, ahol részt vett a kormánypártok…
Szijjártó: keresztényellenes liberális mainstream uralja Európát
Az európai politikai életet egy szélsőségesen keresztényellenes liberális mainstream uralja – figyelmeztet Szijjártó Péter magyar külügyminiszter.
Hazugság, hogy Magyarországon nincs migrációs veszély
Nem felel meg a valóságnak, hogy Magyarországon nincs migrációs veszély és migrációs nyomás, ebben a kategorizálásban is tetten érhető Brüsszel…
Fordulat a lakáspiacon: jóval több ingatlan talál gazdára
Tavalyhoz képest idén 10–20 ezerrel több ingatlan-adásvételi tranzakció jöhet létre, az idén kiadott építési engedélyek számának növekedése pedig egyértelműen jelzi…
Csütörtökön kerül a mozikba a Sárkányok Kabul felett
Csütörtöktől kerül a magyar mozikba a Sárkányok Kabul felett című háborús akciófilm, amelynek a werkfilmje szerdán 21 órakor debütál a…
Baloldali konglomerátum áll a Fidesszel szemben
A Tisza Párt bemutatott jelöltjei egyértelműen jelzik, egy baloldali konglomerátum állt össze 2022 után 2026-ban is a Fidesszel szemben –…





















