Egyes üzletláncok a péksüteménnyel is „csalnak”, veszélyben a cukorbetegek
Újabb versenyfelügyeleti eljárásokat indított a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) három élelmiszer-kiskereskedelmi láncnál is, a fogyasztói jelzések alapján megfogalmazott gyanú szerint a Spar, az ALDI és a Tesco vélhetően megtévesztő kereskedelemi kommunikációt folytat egyes „teljes kiőrlésűként” hirdetett termékeivel kapcsolatban – közölte a GVH.
Emlékeztetnek: február 12-én a Lidl 186 millió forintos bírságot kapott, mert a cég négy, „teljes kiőrlésűként” hirdetett termékével kapcsolatban megtévesztette a fogyasztókat. Magyarországon több mint egymillióan élnek cukorbetegséggel, számukra rendkívül lényeges, hogy milyen alapanyagokból készülő péksüteményeket fogyasztanak. A GVH az eljárás lezárását követően fogyasztói jelzések alapján panaszeljárások keretében vizsgálja további piaci szereplők „teljes kiőrlésű” termékekkel kapcsolatos tájékoztatási, illetve kereskedelmi gyakorlatát.
A panaszeljárások következményeként most három versenyfelügyeleti eljárást indított a GVH: a Spar Magyarország Kereskedelmi Kft.-vel (Spar), az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt.-vel (Aldi) és a TESCO-GLOBAL Áruházak Zrt.-vel (Tesco) szemben. A GVH mindhárom élelmiszer-kiskereskedelmi cég esetében észlelte, hogy egyes „teljes kiőrlésű” jelzővel forgalmazott, helyben sütött pékáruikkal kapcsolatos kereskedelmi kommunikációjukban, illetve önmagában ezen termékek elnevezésével valószínűsíthetően megtévesztő kereskedelmi gyakorlatot folytatnak. A gyanú szerint a cégek azt a téves benyomást keltik a fogyasztókban a termékek összetétele, mint lényeges jellemző tekintetében, hogy azok túlnyomó részben teljes kiőrlésű liszttel készültek – írták.
A versenyfelügyeleti eljárások megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozások a jogsértést elkövették. Az eljárások lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható.
Az ügy kapcsán a GVH arra hívja fel a vállalkozások figyelmét, hogy a kereskedelmi kommunikációjuk kialakítása során figyelmemmel kell lenniük arra, hogy a fogyasztók miként fogják értelmezni üzenetüket, és nem várhatják el a fogyasztóktól, hogy az állítások valóságtartalmának utánajárjanak – közölték.
„Az ember férfi vagy nő”: a Fidesz benyújtotta az alaptörvény módosítását
A Fidesz-frakció a végső simítások után benyújtotta a parlamentnek az alaptörvény módosítását.
Katasztrófát hozna Magyarországra Ukrajna uniós tagsága
Kevesebb uniós támogatás, tönkretett mezőgazdaság, veszélyes ukrán élelmiszerek: Ukrajna felvétele az Európai Unió közösségébe számos negatív, katasztrofális következménnyel járna Magyarországra…
Szentkirályi: Brüsszel zsebe nagyon mély és Bódis Kriszta van benne
Brüsszel zsebe nagyon mély és Bódis Kriszta van benne – jelentette ki Szentkirályi Alexandra, a Fidesz-KDNP fővárosi képviselőcsoportjának vezetője a…
A klímahisztéria már a fiatalokat sem izgatja
A Mathias Corvinus Collegium (MCC) két intézetének felmérése szerint csökken a klímaváltozás jelentőségének megítélése a fiatalok körében – közölte az…
Szijjártó: a lengyel külügyminiszter az egyik legelvetemültebb háborúpárti politikus
Radoslaw Sikorski lengyel külügyminiszter az egyik legelvetemültebb háborúpárti politikus Európában, így nem is meglepő az összetűzése az elkötelezett békepárti amerikai…
Miért fizetünk idén jóval többet a magyarországi üzletekben?
Februárban a fogyasztói árak Magyarországon átlagosan 5,6 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbiakat. Egyes élelmiszerek ára látványosan megugrott –…
Magyar újságírókat, NGO-kat fizettek azért, hogy hatalomra segítsenek egy bábkormányt
A cél: megakadályozni a külföldi beavatkozást a magyar választásokba – jelentette ki László András fideszes EP-képviselő, az Egyesült Államok Nemzetközi…