Egyes üzletláncok a péksüteménnyel is „csalnak”, veszélyben a cukorbetegek
Újabb versenyfelügyeleti eljárásokat indított a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) három élelmiszer-kiskereskedelmi láncnál is, a fogyasztói jelzések alapján megfogalmazott gyanú szerint a Spar, az ALDI és a Tesco vélhetően megtévesztő kereskedelemi kommunikációt folytat egyes „teljes kiőrlésűként” hirdetett termékeivel kapcsolatban – közölte a GVH.
Emlékeztetnek: február 12-én a Lidl 186 millió forintos bírságot kapott, mert a cég négy, „teljes kiőrlésűként” hirdetett termékével kapcsolatban megtévesztette a fogyasztókat. Magyarországon több mint egymillióan élnek cukorbetegséggel, számukra rendkívül lényeges, hogy milyen alapanyagokból készülő péksüteményeket fogyasztanak. A GVH az eljárás lezárását követően fogyasztói jelzések alapján panaszeljárások keretében vizsgálja további piaci szereplők „teljes kiőrlésű” termékekkel kapcsolatos tájékoztatási, illetve kereskedelmi gyakorlatát.
A panaszeljárások következményeként most három versenyfelügyeleti eljárást indított a GVH: a Spar Magyarország Kereskedelmi Kft.-vel (Spar), az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt.-vel (Aldi) és a TESCO-GLOBAL Áruházak Zrt.-vel (Tesco) szemben. A GVH mindhárom élelmiszer-kiskereskedelmi cég esetében észlelte, hogy egyes „teljes kiőrlésű” jelzővel forgalmazott, helyben sütött pékáruikkal kapcsolatos kereskedelmi kommunikációjukban, illetve önmagában ezen termékek elnevezésével valószínűsíthetően megtévesztő kereskedelmi gyakorlatot folytatnak. A gyanú szerint a cégek azt a téves benyomást keltik a fogyasztókban a termékek összetétele, mint lényeges jellemző tekintetében, hogy azok túlnyomó részben teljes kiőrlésű liszttel készültek – írták.
A versenyfelügyeleti eljárások megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozások a jogsértést elkövették. Az eljárások lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható.
Az ügy kapcsán a GVH arra hívja fel a vállalkozások figyelmét, hogy a kereskedelmi kommunikációjuk kialakítása során figyelmemmel kell lenniük arra, hogy a fogyasztók miként fogják értelmezni üzenetüket, és nem várhatják el a fogyasztóktól, hogy az állítások valóságtartalmának utánajárjanak – közölték.
Gyimesi a magyar liberális média szlovákiai támogatásáról
Ugyanaz a kéz írja a közösségi hálókon a liberális médiát bíráló bejegyzéseket, amely másnap aláírja számukra az állami támogatásokat –…
Csütörtökön kerül a mozikba a Sárkányok Kabul felett
Csütörtöktől kerül a magyar mozikba a Sárkányok Kabul felett című háborús akciófilm, amelynek a werkfilmje szerdán 21 órakor debütál a…
Baloldali konglomerátum áll a Fidesszel szemben
A Tisza Párt bemutatott jelöltjei egyértelműen jelzik, egy baloldali konglomerátum állt össze 2022 után 2026-ban is a Fidesszel szemben –…
Így fizetik ma a magyar alkalmazottakat
2025 szeptemberében a teljes munkaidőben alkalmazásban állók bruttó átlagkeresete 687 100, a nettó átlagkereset 475 100 forint volt. A bruttó…
Állítólag dollár- és eurómilliók ömlenek a Telexre
A Telex tagadja a valóságot a külföldi finanszírozásával kapcsolatban, ezért a Szuverenitásvédelmi Hivatal a magyar nyilvánosság tisztasága és a média…
Így vásárolunk elektronikát a karácsonyfa alá
A magyarok csaknem fele tervez nagyobb értékű elektronikai terméket vásárolni az utolsó negyedévben, a listát továbbra is az okostelefon és…
Brüsszel migrációs politikája kész öngyilkosság
Brüsszel migrációs politikája kész öngyilkosság, de Magyarországon a nemzeti kormány megálljt parancsolt az illegális migrációnak, és emellett a jövőben is…
Jövőre is háborús uniós költségvetést akar Brüsszel
Az Európai Parlament és a Tanács költségvetési tárgyalásai háborúpárti megállapodással zárultak – közölte a Fidesz-KDNP európai parlamenti képviselőcsoportja.




















