Ha nem vagy elég bizarr, a progresszívek megköveznek
A legújabb farmerreklám körüli botrány jól mutatja, milyenek is a liberálisok…
Nemrég tolmácsoltuk az Ipsos ügynökség felmérésének eredményeit, miszerint nemzetközi viszonylatban jelentősen csökken az LMBTQ-ügyek támogatottsága, mégpedig minden fronton: az egyszerű emberek nem kívánják a férfiak és nők vegyes sportágait, a szivárványos kampányok erőltetését a munkahelyeken, sem pedig a transznemű „különlegességekkel” készült reklámokat (erről egyébként a Jaguar autómárka visszaesése is tanúskodik). A „woke” (ébredt) hullám azonban nem alszik, és ismét támad – ezúttal a hagyományos női szépséget ünneplő reklámot vette célba.
A szóban forgó reklám az amerikai American Eagle ruházati cégtől származik. Ebben elhangzik egy mondat a szereplő modellre és színésznőre (Eufória, Fehér lótusz sorozatok) vonatkozóan: „Sydney Sweeney has great jeans” („Sydney Sweeneynek nagyszerű farmere van”). A gond a „jeans” szóval van, mivel ez az angolban azonosan hangzik a „genes” (gének) szóval. Ez a látszólagos apróság máris bekapcsolta a liberálisok „vészcsengőjét”…
Pedig a „problémás” mondat elhangzásakor a marketingesek a képernyőn is megjelenítették a feliratot, amelyen világosan a JEANS szó látható. Semmiképpen sem lehet tehát szó szójátékról vagy rasszizmusra való utalásról. Azzal sem lehet egyetérteni, hogy mivel a színésznőnek szőke haja és kék szeme van, itt valamiféle árja szépségideált reklámoznának. Egyszerűen egy szép nőt látunk; pont. Sőt, egy kis érdekesség: az American Eagle vezetője zsidó családból származik…
De a liberális tábor fanatikusainak ennyi is elég, hogy kitörjön a balhé. A reklám két hete került nyilvánosságra, és máris elárasztották a közösségi médiát csípős kommentekkel. Mellesleg a nadrágok eladásából származó bevételt jótékony célra – a családon belüli erőszak áldozatainak megsegítésére – fordítják. Ez sem elég a progresszíveknek… Ők valószínűleg szívesebben látnának több olyan reklámot, mint a fent említett Jaguaré, vagy a Calvin Klein kampányát, amelyben transzférfit öltöztettek melltartóba. Egyszerűen: a normalitás nem divat. A hétköznapi szépségideál, amely a legmagasabb esztétikai elvárásoknak is megfelel, szerintük szexista.
És tudják mit? Részben egyetértek: nekem sem tetszik, hogy a ruhát olyan nő adja el, akit elsődlegesen szexuális tárgyként mutatnak be, mély dekoltázzsal és a fenekére feszülő anyaggal. A korszakot azonban nem változtathatjuk meg, a dolgok a szexuális forradalom óta túl messzire mentek. De továbbra is amellett vagyok, hogy ha már a reklám a testiségre épít, akkor inkább mutasson természetes szépséget ahelyett, hogy ízléstelen külsejű személyeket – akár ízléstelenül átalakított transzneműeket, akár egészségtelen életmódot folytató embereket – szerepeltetne.
A farmerreklám körüli mesterséges botrányról nagy újságok, például a Vanity Fair, a Guardian vagy a The New Yorker is írtak. Olyasmiket emlegetnek, hogy „rejtett üzenet” található a reklámban a háttérben – de ahogy elmagyaráztuk, ez csak a progresszívek fejében létezik. Tegyük hozzá, hogy a hanyatló Jaguar helyzetével ellentétben az American Eagle részvényei a „botrányos” reklám után 10%-kal emelkedtek, ami körülbelül 200 millió dollárral növelte a cég értékét. Képzeljék csak el, ha tudták volna előre, mi készül, és még időben bevásárolnak a részvényekből… Na, így kell üzletet csinálni, a kutyafáját!
A New Yorker gúnyosan megjegyzi, hogy a reklám nem a klasszikus női vonzerőről szól (Sweeney természetes barna hajú), hanem tudatos marketingfogásról. Nos, igen, a vonzó nők mindig jól eladják a terméket, akár tetszik, akár nem. Így működik a világ. Kinek is kellene ezt felróni? A színésznőnek, aki pénzt akar keresni? A cégnek, amely szintén pénzt akar keresni? Vagy nekünk, a közönségnek, amiért bedőlünk, és a szemünk felcsillan a kék szemű szépség láttán? Ezek mind költői kérdések. Politikai szempontból a mai nap tanulsága az, hogy a normalitás ismét legyőzte a woke-őrületet, és megmutatta: az emberek nem kérnek az ízléstelen kísérletekből és a kínos giccsből. A Jaguar pedig sokat tanulhatna az American Eagle-től.
A liberális média propagandája lehet az ellenzék veszte
A magyarországi és a szlovákiai ellenzék végül épp az őt gátlástalanul propagáló liberális média miatt bukhatja el a következő választásokat.…
Magyarország és Szlovákia együtt lép fel Brüsszel ellen
Magyarország és Szlovákia az orosz energiaimportot tiltó REPowerEU-rendelet megsemmisítését fogja kezdeményezni az Európai Bíróságon, s kérni fogja annak felfüggesztését az…
Az USA kormánya már hallgat Magyarországra
Az Egyesült Államok kormánya elkezdte meghallgatni Magyarországot, a Trump-adminisztráció januári hivatalba lépésével új fejezet nyílt az amerikai-magyar kapcsolatokban – jelentette…
Orbán Viktor ma Törökországban tárgyal
Törökországgal minden évben áttekintjük a legfontosabb kérdéseket, a mostani tárgyalások négy fő pontja a gazdaság és kereskedelem, a migráció, a…
Nézőpont Intézet: nőtt Orbán Viktor előnye
Emelkedett Orbán Viktor előnye Magyar Péterrel szemben a miniszterelnöki alkalmassági versenyben november folyamán a Nézőpont Intézet közvélemény-kutatása szerint. Csak a…
Plakátkampány a Tisza Párt megszorításai ellen
Plakátkampányt indított a Nemzeti Ellenállás Mozgalom a Tisza Párt gazdaságot érintő tervei miatt. Szűcs Gábor, a mozgalom alapító tagja szerint…
Alapvető jogokért harcolnak Kárpátalján a magyar pedagógusok
Olyan alapvető jogokért és lehetőségekért kénytelenek küzdeni Kárpátalján a magyar pedagógusok, mint annak a szabad megválasztása, hogy az oktatás nyelve…
Átlagosan tíz százalékkal emelkedik a pedagógusok bére
Januártól átlagosan tíz százalékkal emelkedik a pedagógusok bére – figyelmeztet legújabb Facebook-bejegyzésében Maruzsa Zoltán, a belügyminisztérium köznevelési államtitkára.
A kormány kész mentőövet dobni Budapestnek
A kormány törvényjavaslatot nyújt be az Országgyűléshez, ami azt a célt szolgálja, hogy Budapest fizetésképtelensége esetén is valamennyi fővárosi dolgozó…
A Tisza súlyos csapást mérne a magyar vállalkozókra
A Tisza kiszivárgott adóemelési tervei súlyos csapást mérnének a magyar vállalkozásokra és a gazdaság egészére – állítja Palóc André, a…
Nyakunkon a harmadik világháború?
Ha az EU tagállamai beszállnak a fegyveres konfliktusba Oroszországgal szemben, annak könnyen kalkulálhatóan világháború lesz a következménye – jelentette ki…
Ha győz a Tisza, el lehet felejteni a béremelést
Ha a Tisza programja életbe lép, a „minimálbér-emelést el lehet felejteni” – hangsúlyozta Orbán Viktor miniszterelnök a Kossuth rádió műsorában…
Hétfőtől megvehetjük a jövő évi sztrádamatricát
Hétfőtől elérhetőek lesznek a 2026-ra érvényes éves autópálya-matricák, a jövő évi éves országos és vármegyei e-matricák mellett az új terméknek…
Az ellenzéki irányítású Budapest a legkoszosabb nagyváros
Hat év Karácsonnyal: Budapest a legkoszosabb nagyváros a turisták értékelései alapján készült felmérés szerint – figyelmeztet Szentkirályi Alexandra, a Fidesz-KDNP…
























