Ha nem vagy elég bizarr, a progresszívek megköveznek
A legújabb farmerreklám körüli botrány jól mutatja, milyenek is a liberálisok…
Nemrég tolmácsoltuk az Ipsos ügynökség felmérésének eredményeit, miszerint nemzetközi viszonylatban jelentősen csökken az LMBTQ-ügyek támogatottsága, mégpedig minden fronton: az egyszerű emberek nem kívánják a férfiak és nők vegyes sportágait, a szivárványos kampányok erőltetését a munkahelyeken, sem pedig a transznemű „különlegességekkel” készült reklámokat (erről egyébként a Jaguar autómárka visszaesése is tanúskodik). A „woke” (ébredt) hullám azonban nem alszik, és ismét támad – ezúttal a hagyományos női szépséget ünneplő reklámot vette célba.
A szóban forgó reklám az amerikai American Eagle ruházati cégtől származik. Ebben elhangzik egy mondat a szereplő modellre és színésznőre (Eufória, Fehér lótusz sorozatok) vonatkozóan: „Sydney Sweeney has great jeans” („Sydney Sweeneynek nagyszerű farmere van”). A gond a „jeans” szóval van, mivel ez az angolban azonosan hangzik a „genes” (gének) szóval. Ez a látszólagos apróság máris bekapcsolta a liberálisok „vészcsengőjét”…
Pedig a „problémás” mondat elhangzásakor a marketingesek a képernyőn is megjelenítették a feliratot, amelyen világosan a JEANS szó látható. Semmiképpen sem lehet tehát szó szójátékról vagy rasszizmusra való utalásról. Azzal sem lehet egyetérteni, hogy mivel a színésznőnek szőke haja és kék szeme van, itt valamiféle árja szépségideált reklámoznának. Egyszerűen egy szép nőt látunk; pont. Sőt, egy kis érdekesség: az American Eagle vezetője zsidó családból származik…
De a liberális tábor fanatikusainak ennyi is elég, hogy kitörjön a balhé. A reklám két hete került nyilvánosságra, és máris elárasztották a közösségi médiát csípős kommentekkel. Mellesleg a nadrágok eladásából származó bevételt jótékony célra – a családon belüli erőszak áldozatainak megsegítésére – fordítják. Ez sem elég a progresszíveknek… Ők valószínűleg szívesebben látnának több olyan reklámot, mint a fent említett Jaguaré, vagy a Calvin Klein kampányát, amelyben transzférfit öltöztettek melltartóba. Egyszerűen: a normalitás nem divat. A hétköznapi szépségideál, amely a legmagasabb esztétikai elvárásoknak is megfelel, szerintük szexista.
És tudják mit? Részben egyetértek: nekem sem tetszik, hogy a ruhát olyan nő adja el, akit elsődlegesen szexuális tárgyként mutatnak be, mély dekoltázzsal és a fenekére feszülő anyaggal. A korszakot azonban nem változtathatjuk meg, a dolgok a szexuális forradalom óta túl messzire mentek. De továbbra is amellett vagyok, hogy ha már a reklám a testiségre épít, akkor inkább mutasson természetes szépséget ahelyett, hogy ízléstelen külsejű személyeket – akár ízléstelenül átalakított transzneműeket, akár egészségtelen életmódot folytató embereket – szerepeltetne.
A farmerreklám körüli mesterséges botrányról nagy újságok, például a Vanity Fair, a Guardian vagy a The New Yorker is írtak. Olyasmiket emlegetnek, hogy „rejtett üzenet” található a reklámban a háttérben – de ahogy elmagyaráztuk, ez csak a progresszívek fejében létezik. Tegyük hozzá, hogy a hanyatló Jaguar helyzetével ellentétben az American Eagle részvényei a „botrányos” reklám után 10%-kal emelkedtek, ami körülbelül 200 millió dollárral növelte a cég értékét. Képzeljék csak el, ha tudták volna előre, mi készül, és még időben bevásárolnak a részvényekből… Na, így kell üzletet csinálni, a kutyafáját!
A New Yorker gúnyosan megjegyzi, hogy a reklám nem a klasszikus női vonzerőről szól (Sweeney természetes barna hajú), hanem tudatos marketingfogásról. Nos, igen, a vonzó nők mindig jól eladják a terméket, akár tetszik, akár nem. Így működik a világ. Kinek is kellene ezt felróni? A színésznőnek, aki pénzt akar keresni? A cégnek, amely szintén pénzt akar keresni? Vagy nekünk, a közönségnek, amiért bedőlünk, és a szemünk felcsillan a kék szemű szépség láttán? Ezek mind költői kérdések. Politikai szempontból a mai nap tanulsága az, hogy a normalitás ismét legyőzte a woke-őrületet, és megmutatta: az emberek nem kérnek az ízléstelen kísérletekből és a kínos giccsből. A Jaguar pedig sokat tanulhatna az American Eagle-től.
Magyar írónak ítélték oda az irodalmi Nobel-díjat
Krasznahorkai László magyar írónak ítélte oda idén az irodalmi Nobel-díjat a Svéd Akadémia, amely csütörtökön Stockholmban jelentette be döntését. Ő…
Az utolsó magyar túsz is kiszabadulhat Gázából
Izrael és az iszlamista Hamász terrorszervezet megállapodott a tűzszünet és a túszalku első szakaszáról Egyiptomban, Sarm es-Sejkben csütörtökre virradó éjjel.…
Itt a vég: Magyar Péter már semmi újat nem tud nyújtani
Megtört a Tisza Párt lendülete a nyáron – mondta Kiszelly Zoltán, a Századvég politikai elemzési igazgatója a Harcosok órája című…
Szijjártó: két elérhető kőolajvezeték jobb, mint egy
Két elérhető kőolajvezeték jobb, mint egy, különösképpen ha az az egy jelenleg bizonyítottan nem is alkalmas Magyarország és Szlovákia teljes…
Az EP bűnszervezetként társul az erőszakos bűnelkövetőkhöz
Az Európai Parlament (EP) többsége akár bűnszervezet formájában is hajlandó társulni erőszakos bűnelkövetőkhöz – értékelte Gulyás Gergely, a Miniszterelnökséget vezető…
Az Európai Unió ragaszkodik a migrációs paktumhoz
Az Európai Unió ragaszkodik a migrációs paktumhoz, vagyis az illegálisan érkezők befogadásához és elosztásához, de egyre több európai nemzetállam gyorsabb…
A tiszások hatalmat akarnak, nem a Fidesszel van gondjuk
A Fidesz kormányzásával a Tisza Pártnak nem tartalmi problémái vannak, pusztán az a bajuk, hogy nem ők vannak hatalmon –…
Ukrán ügynökök állnak a Tisza applikációja mögött?
Több jel mutat arra, hogy egy olyan cég fejlesztette a Tisza Párt adatgyűjtő applikációját, amely kapcsolatban állhat ukrán nemzetbiztonsági szervekkel…