BYD: a magyar gyár építése a tervek szerint halad, az év végén kezdődhet a gyártás
A kínai BYD hosszú távra tervez Európával, és a magyarországi gyár építése is a tervek szerint halad – közölte a BYD Hungary szerdán.
Az ütemtervnek megfelelően, az év végén tervezik megkezedni a gyártást, hamarosan Európában gyártanak autókat Európa számára. A szegedi gyár tervezett kapacitása sem változott: 300 ezer darabos éves csúcskapacitással számolnak. Emellett jelenleg 150 magyar és európai beszállító minősítésén dolgoznak, hogy tovább erősítsék a helyi ellátási láncukat – írták.
Sajtóhírekre reagálva Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója közölte: az első európai autógyárát Szegeden építő BYD kitart Magyarország mellett, és nem változtatta meg a beruházás megvalósításáról és a termelés felfuttatásáról készített terveit. Emlékeztetett: a kínai társaság 2023 decemberében döntött úgy, hogy Magyarországon építi fel első európai autógyárát. A 300 hektáros szegedi területen 2024-ben kezdődött az építkezés. A beruházásnak köszönhetően több ezer magas hozzáadott értékű munkahely jön létre, és a BYD jelenlétéből helyi beszállítók is profitálnak.
A BYD Magyarország melletti elkötelezettségét az is mutatja, hogy Hollandiából Budapestre telepítik európai üzleti központjukat – ami marketingszakemberektől hr-specialistákon át adatelemzőkig legalább kétezer magasan képzett embernek biztosít karrierlehetőséget a fővárosban –, és elindítanak két nagyszabású, együttvéve mintegy 250 millió eurós kutatás-fejlesztési programot hazai egyetemekkel együttműködésben.
A májusban bejelentett döntés szerint az egyik, 105,1 millió euró értékű projekt célja egy vezetéstechnológiai rendszer kidolgozása, amely a mesterséges intelligenciára építve lehetővé teszi a járművek önálló tanulását a vezetési szituációkról valós időben gyűjtött adatok elemzése alapján. A másik kutatás-fejlesztési beruházás még nagyobb volumenű, 141 millió euró értéket képvisel, és a BYD hajtáslánc-technológiájának továbbfejlesztésére, az elektromos járművek teljesítményének és energiahatékonyságának növelésére irányul.
A HIPA közleményében kitérnek arra, hogy a közelmúltban jelentették be, hogy a BYD a már 2017 óta működő komáromi üzemében elektromos buszok mellett elektromos meghajtású teherautókat is gyárt majd, ami nemcsak új termékpalettát és fejlett technológiát, hanem 620 új munkahelyet is jelent a Duna-parti városnak.
A 2003-ban alapított BYD Auto a BYD multinacionális csúcstechnológiai vállalat autóipari leányvállalata, az első autógyártó, amely az elektromos átállás jegyében a fosszilis üzemanyaggal működő járművek gyártását leállította, és 9 egymást követő évben a tölthető személygépkocsi (NEV) eladások élén állt Kínában.
Frontális támadás: az ukránok beépülnek a magyar politikába és médiába
Az ukránok egyre jobban épülnek be a magyar politikába, a médiába, a szakértői világba, védekezni kell – figyelmeztetett a magyar…
Mi vonzza a külföldieket idén Magyarországra?
Idén július 23-án lépte túl a vendégek száma a 10 milliót, már most Magyarország népességét meghaladó vendégforgalmat bonyolított a magyar…
Gyanús kuponakció. Megtévesztette a fogyasztókat az Auchan?
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárást indított az Auchan Magyarország Kft.-vel szemben, a hatóság gyanúja szerint az országszerte 24 áruházat…
Ukrán és orosz titkosszolgálatok célkeresztjében a kárpátaljai magyarok
Nem csupán az ukrán titkosszolgálat próbálja meg szítani a feszültséget a kárpátaljai magyarok ellen, Panyi Szabolcs magyar oknyomozó újságíró szerint…
Brüsszel magára hagyta az őshonos európai nemzeti kisebbségeket
Nincs előrelépés a nemzeti kisebbségek jogainak érvényesítése terén Európában, ma már azért kell harcolni, hogy ne bontsák tovább a 90-es…
Hivatalos: kitiltották Magyarországról a Kneecap ír együttest
A „terroristákat támogató” zenekar nem léphet be Magyarországra – erről írt a Magyar Nemzet korábban. Most megjelent a hivatalos információ…